Żenada i masakra... To pierwsze myśli, które przychodzą do głowy po Otwartym Grand Prix Polski we Wrześni, które odbyło się w minioną sobotę. Przez 19 lat brałam udział w setkach tego rodzaju imprez – najpierw jako uczestnik, później jako sędzia, trener i obserwator. Ale czegoś takiego jeszcze nigdy nie widziałam... Już na samym początku ogromną dezorientację wśród startujących spowodował fakt, że zawodnicy nie byli wywoływani na parkiet po kolei, według numerów startowych. Prowadzący zapraszał tancerzy, jakby się na pierwszy rzut oka wydawało, w zupełnie przypadkowej kolejności... Po zbiorowej prezentacji w dużej grupie, do zatańczenia w podgrupach wywołano pierwszych pięciu tancerzy. I wszystko stało się jasne! Kolejność wyczytywanych numerów uzależniona była od klubu, jaki dany zawodnik reprezentował. I w ten właśnie sposób w kolejnych podgrupach najczęściej rywalizowało ze sobą po pięć tancerek reprezentujących tą samą szkołę tańca! Kiedy sytuacja się powtórzyła, próbowałam zwrócić uwagę na to niespotykane zjawisko współorganizatorowi, Panu Adamowi Pilarskiemu. Powiedział, że "to zbieg okoliczności"!!! Najprawdopodobniej po napłynięciu zgłoszeń, ułożono listy alfabetycznie (tak jak to jest w zwyczaju) i nadano numery startowe. Następnie na nowo posortowano je klubami, aby łatwiej było przy rejestracji zawodników i w tej kolejności już to wszystko zostawiono. Taki podział na podgrupy wzbudził oczywiście uzasadnione oburzenie wśród większości trenerów, uczestników i ich rodziców: „gdybym chciała, żeby moje tancerki rywalizowały między sobą, nie jechałabym 250 km!” - powiedziała jedna z instruktorek. Fakt. Nie pozostaje nic innego, jak w stu procentach się z tym zgodzić. Kolejną rzeczą o której warto wspomnieć, to program Grand Prix. Biorąc pod uwagę, że niektórzy tańczą zarówno disco dance, hip-hop jak i jazz, to plan zawodów ułożony był idiotycznie. Prawie po każdej konkurencji tancerze zmuszeni byli biec do szatni, aby się przebrać. Następnie ze strachem w oczach wpadali na salę z nadzieją, że zdążyli na swój występ w innym stylu lub kategorii. Zamiast więc odpoczywać między kolejnymi rundami ,wciąż musieli się przebierać, co ich po prostu wykończyło. Niektórzy z nich, żeby zdążyć musieli zmieniać kostiumy na sali (sic!). Wszystko jednak się dopiero rozkręcało. Można by mieć obawy, co do sposobu przeprowadzenia poszczególnych konkurencji, gdyby się jechało na turniej "dziki", na którym nie obowiązują konkretne zasady. Te zawody miały się odbyć zgodnie z przepisami International Dance Organization. Precyzują one bardzo konkretnie takie kwestie jak np.: czas występów, tempo muzyki, możliwość wykonywania elementów akrobatycznych w poszczególnych stylach, czy maksymalną ilości zawodników w podgrupach w określonych rundach. Niestety popełniona została duża ilość błędów, na które powinien zwrócić uwagę sędzia główny turnieju (niepunktujący), doskonale znany z telewizyjnego show, pan Piotr Galiński... Jego gwiazda nieco straciła blask, po tym, jak wykazał się kompletnym brakiem znajomości przepisów:
Podczas rund solistów disco dance prowadzący kilkakrotnie przekazywał komunikat od sędziego głównego: "w prezentacjach zbiorowych nie wolno wykonywać elementów akrobatycznych". Problem polega na tym, że w stylu disco dance, występuje kategoryczny zakaz wykonywania takich figur, niezależnie od rundy i ilości tancerzy na parkiecie!
W myśl przepisów IDO w rundach eliminacyjnych, w podgrupach, może tańczyć maksymalnie 6 podmiotów np. 6 solistów czy 6 duetów. W półfinale natomiast nie więcej niż po 2. We Wrześni juniorskie duety
disco dance w rundzie półfinałowej prezentowały
się po 8! Sędzia główny zapytany, czy aż tylu tancerzy może być jednocześnie w małej podgrupie, stwierdził (w bardzo nieprzyjemny zresztą sposób), że mogą tańczyć nawet po 12!
Juniorskie duety hip-hop, których prezentacja powinna trwać
minutę, a prawidłowe tempo muzyki to 104 - 120 uderzeń na minutę,
tańczyły po 40 sekund przy muzyce 96 uderzeń na minutę, co spowodowało,
że zamiast 14 ósemek, zdążyły zatańczyć 7, co stanowi zaledwie połowę
choreografii!
To tylko trzy przykłady, ale nieprawidłowości było dużo więcej... Z tego wynika, że sędzia główny niestety nie zna przepisów, albo też z jakichś innych powodów nie dopilnował, aby zawody przebiegały zgodnie z regulaminem, co było jego obowiązkiem. I tu dochodzimy do jednej z najważniejszych spraw - doboru i składu komisji sędziowskiej i skrutacyjnej. W regulaminie jako jednego z jurorów wymienia się Pana Piotra Patłaszyńskiego. Jest to znana i szanowana postać w ruchu Freestyle, sędzia międzynarodowy, prezes Polskiej Federacji Tańca, vice Sekretarz Narodowy IDO w Polsce, a także świetny organizator turniejów. Gdyby faktycznie był na tej imprezie, wszystko potoczyłby się zupełnie inaczej. Na nieszczęście moje i moich podopiecznych, a także innych trenerów i tancerzy został zastąpiony przez Pana Zbigniewa Bujakowskiego, o czym poinformowano dopiero w momencie rozpoczęcia zawodów. Ten Pan aktualnie nie ma uprawnień do brania udziału w pracach komisji sędziowskiej, ponieważ nie figuruje na oficjalnej liście sędziów żadnego ze stowarzyszeń tanecznych w Polsce (dowiedziałam się tego niestety dopiero po zawodach)! Podobnie wygląda sprawa z komisją skrutacyjną, która przed południem nie została przedstawiona (ktoś w ogóle liczył podczas eliminacji?). Dopiero w finałowej części imprezy prowadzący oznajmił: "Sędzią skrutinerem jest Pan Adam Pilarski". Cóż... W myśl przepisów IDO wyniki liczone są specjalnie przeznaczonym do tego celu systemem o nazwie "skating system". Polskie Towarzystwo Taneczne i Polska Federacja Tańca organizują szkolenia i egzaminy dla skrutinerów, ponieważ "skating" jest dość skomplikowaną metodą zliczania ocen sędziowskich. Pan Adam nie ma uprawnień w żadnej z tych organizacji, więc to kolejny juror, który w myśl regulaminu nie miał żadnego prawa pełnić tej funkcji podczas zawodów! Najlepsze na koniec! Jest jedna rzecz, która przebija wszystkie poprzednie (ciężko w to uwierzyć, ale jest coś takiego)... Przy tak dużej ilości tancerzy na parkiecie nietrudno o kontuzję. Jedna z tancerek potrzebowała pomocy medycznej... Znowu nawiązując do regulaminu: jest w nim zapis mówiący, że podczas imprezy będzie działał punkt medyczny. "Pielęgniarka albo lekarz? Pokój nr 6" - powiedziała dziewczyna w pokoju organizacyjnym. Wskazanym przez nią miejscem okazała się szatnia zawodników z miejscowego klubu, a obok drzwi wywieszono kartkę z napisem: "PUNKT MEDYCZNY, 504 *** ***". Pierwsza próba kontaktu była nie udana - nikt nie odbrał. Za drugim razem po trzech sygnałach ktoś po drugiej stronie daje "zajętość". Może zaraz zjawi się albo przynajmniej oddzwoni jakaś kompetentna osoba. Po około 1,5 godziny udało się nawiązać kontakt... Jak się później okazało z masażystką! Na domiar złego miała ona tylko maść rozgrzewającą, tabletki przeciwbólowe i plastry. Tłumaczyła, że pielęgniarka "zabrała torbę ze wszystkimi lekami i gdzieś pojechała"... Serdeczne gratulacje dla pomysłodawców "telefonicznego punktu medycznego"! Było oczywiście jeszcze mnóstwo innych, mniej ważnych wpadek np. brak podpisów komisji sędziowskiej i organizatora na dyplomach (część domów kultury i szkół uznała je za nieważne), brak konsekwencji w sposobie sędziowania (niektóre konkurencje oceniano w sposób jawny, inne w trybie tajnym), numery startowe zostawiały plamy na kostiumach, w dalszym ciągu nie ma nigdzie pełnych wyników i najprawdopodobniej ich nie będzie (od skreśleń w rundach eliminacyjnych do miejsc otrzymanych od poszczególnych sędziów w finałach) itd. Nie ma sensu się o tym rozpisywać. Brak umiejętności organizacyjnych można wybaczyć. Ale nie brak poszanowania pracy tancerzy, wysiłku ich rodziców i trenerów. To było OSZUSTWO! Organizator nie dopełnił podstawowych obowiązków regulaminowych. I wiem jedno: ja już więcej na zawody organizowane przez Agencję Artystyczno-Reklamową "Hendrych" i STTS Dance Studio PAA na pewno nie pojadę.
Paulina Zasada
P.S. Prowadzący wręcz idealnie podsumował imprezę pod dumnie brzmiącą nazwą Otwarte Grand Prix Polski – ten cytat padł dwukrotnie podczas trwania zawodów: "Ludzie! Wysyłajcie sms'y do znajomych! Niech przyjdą zobaczyć co tu się dzieje!"...
[#1] wysłano 16.10.2008 17:46 z 193.41.231.... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET
Autor: Aniutka
Szkoda że dzieci i młodzież bioraca udział w zawodach musiała być swiadkiem tej żenady. Pani Paulino, idealnie Pani to podsumowała: Brak szacunku dla tancerzy-młodzieży która całe serce wkład w treningi, tak jak ich rodzice dbają o ich wychowanie i szacunek dla innych, tylko szkoda że nie otrzymałay tego w zamian
[#2] wysłano 17.10.2008 03:07 z 83.7.199.... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092417 Firefox/3.0.3
Autor: Jarosław Całka
Od kilku lat bywam systematycznie na większości imprez DD i HH w całej polsce jako trener bądź sędzia i przyznam, że numer z "punktem medycznym" powalił mnie na kolana!!!!!! Np. Wrocła (bez reklamy) wieloletni organizator wszelakich zawodów i ogromny szacunek pod tym względem!! Często zastanawiałem się po co oni taką szopkę odstawiają kiedy widziałem karetkę pogotowia przed halą a przy parkiecie ratownicy ze sprzętem do ratowania życia... I niestety ale kilka razy będąc z moimi zawodnikami musieliśmy korzystać z pomocy tych ludzi... Wtedy wszystko stało się jasne... W Liskowie (maleńka miejscowość) Pan Piotr Sieraszewski zrobił sporą imprezę zasadniczo żadna rewelacja ale wielki szacunek właśnie w w/w kwestii... To właśnie tam, gdyby nie prawdziwy punkt medyczny i ratownicy w gotowości, jedna z moich tancerek być może dzisiaj już by nie chodził... (uraz kręgosłupa) Dzięki szybkiej i właściwej pomocy włącznie z transportem karetką do szpitala dzisiaj dziewczyna tańczy i odnosi sukcesy! Dlatego szacunek ogromny dla tych organizatorów którzy, nie liczą zarobionej kasy tylko dbają przede wszystkim o dobro tancerzy!!!!!!
[#3] wysłano 17.10.2008 10:47 z 89.171.196... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.16) Gecko/20080702 Firefox/2.0.0.16
Autor: Beata
Nic dodać, nic ująć....chyba tylko jeszcze to, że 1/2 solo H-H juniorów tańczyło 7 osób, czyli jeżeli było 5 sędziów to na jednego zawodnika przypadało 8,57 sekundy uwagi sędziego... wszystko może i byłoby ok, gdyby jedna z Pań sędziujących przez cały czas nie trzymała głowy pod jednym kątem, bo to niestety jasno sugeruje, że nie była obiektywna.
Bo niby jakim cudem mogła zobaczyć wszystkich 7 uczestników rozproszonych po parkiecie?
[#5] wysłano 17.10.2008 13:07 z 83.16.237.... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092417 Firefox/3.0.3
Autor: nikt
Po co bić pianę! Od zawsze imprezy organizowane przez Pana Pilarskiego tak wyglądały więc niewiem dlaczego jeszcze ludzie nabieracie się i jeździcie do tego Pana. Część już się nauczyła i omija Pana Pilarskiego i jego przekręty z daleka!Nie pobił nikogo bo to w jego stylu!!!!! ha ha ha
[#6] wysłano 17.10.2008 17:21 z 62.69.200.... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 2.0.50727)
Autor: Agnieszka
Ja tam żadnych plam na stroju nie mam, w ogole to juz z choinki chyba Paulina sobie urwała...;/ ciekawe jak folia może zostawiac ślady? najlepiej powiedziec ze samemu organizuje sie swietne turnieje i chwalic swoja kadre bo swoich bledow nigdy sie nie ukazuje na swiatlo dzienne... piekny długi artykuł proponuje przezucic sie na branże pisarska bo ta druga strona (taneczna) o wiele słabiej autorce tego artykułu wychodzi;]
[#7] wysłano 17.10.2008 20:25 z 83.238.44... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092417 Firefox/3.0.3
Autor: bambus
BRAVO!!!
dobrze ze powstał taki artykuł, ze jest ktos kto sie nie boi wyrażać opini na tenm temat!!!
turniej DNO!!!smiech na sali, zero poszanowania naszej ciężkiej pracy i wysiłków, jakie wlozylismy w przygotowania do tego turnieju. w sumie , to moglam wogole nie startowac, bo nie tańcze w ST paa, wiec z góry jestem przegrana...:/ moje kolezanki rywalizowaly ze sobą w jednej podgrupie. dalczego??? Pan Pilarski jak zwykle popisł sie chamstwem i prostactwem, ale to niestety nic nowego...
pozdrowienia dla wszystkich tych , którzy kochają taniec i walke fair play!:D
Pani Paulino, jeszcze raz gratuluje artykułu i odwagi:)
[#9] wysłano 17.10.2008 21:22 z 77.112.204.... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)
Autor: Waldemar Tereba
Bardzo trafny komentarz, chociaż zbyt delikatny i subtelny. Pewnie z ust kobiety trudno przeszłyby słowa jakimi powinno opisać się ten "turniej", to zdarzenie. Brońmy dzieci przed takimi ludźmi. Proponuję utworzenie przez PTT, PFT, i PZST czarnej listy "organizatorów". Przecież oni niszczą wszystko co w tańcu, w sporcie jest najpiękniejsze. Okaleczają przez swoją maleńkość kolejne pokolenia tancerzy i całe środowisko.
[#10] wysłano 17.10.2008 23:52 z 77.113.137.2... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
Autor: Adam Pilarski
Paulino ubolewam ze artykul pani jest chamski i tendencyjny!!!zero konstruktywnej krytyki!!!Nie wniosła pani NIC tym artykułem jedynie obraziła pani kilka osób piszac kłamstwa i oszczerstwa!!!Myśle ze musi sie pani jeszcze duzo uczyć od swoich rodziców!!!Na szczeście jest to tylko pani opinia o tym turnieju i jak to trafnie ludzie z Polski określili z Waszej SEKTY!!!Na szczęscie po turnieju zdecydowana wiekszość - 90% trenerów i zawodników gratulowała i dziekowała za sprawnie i dobrze zorganizowany turniej-cytuję:"bardzo fajny kameralny turniej"!!!A na przyszłość rada - nie tedy droga na wyleczenie swoich kompleksów lub niedoskonałości!!!!!!!!
z powazniem Adam Pilarski
[#11] wysłano 18.10.2008 00:12 z 87.207.160.... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)
Autor: uprzejma
hhmmm pani Paulina Zasada...przypadkiem nie pani z just?? bo z tego co pamietam tylko pani chodzila caly dzien naburmuszona i ciagle z jakimis pretensjami mimo tego ze nikt nie zglaszal zadnych niedogodnosci...jesli chodzi o te numery startowe to az nie moge sie powtrzymac od smiechu co wy tu ludzie wypisujecie a wy kiedykolwiek organizowaliscie jakies zawody zeby na takie tematy sie wypowiadac??;/ nie bede sie wglebiac w to kto jaki mial numer ale zapewniam czy slowa pana Adama Pilarskiego ze numery sa przypadkowe spisywane po kolejnosci zgloszen sa jak najbardziej prawdziwe...i to ze zyjemy w panstwie demokracji nie oznacza to ze mozna kogos zmieszac z blotem mimo tego ze nie zna sie faktow...turniej byl jak najbardziej prowadzony zgodnie z programem skonczyl sie rowniez z godnie z planem a to ze ktos ledwo zdarzal na dana konkurencje to juz nie wina organizatorow ze ktos byl zgloszony we wszystkich kategoriach jakie mozliwe...a to juz jest masakra z wami piszac ze jak mozna dostawac mp3 w kilku kategoriach a chcialam sie zapytac na jakich zawodach wogole dostajecie jakies prezenty i to takie? chyba niektorym sie w glowkach pomieszalo a to ze za duety i solo dostawalo sie mp3 a ktos akurat bral udzial w tych 2 kategoriach chyba nie oznacza ze to wada:/ zastanowcie sie ludzie co piszecie bo oceniacie a nie macie pojecia o zadnej organizacji....pozdrawiam
Tak tak, same kłamstwa i oszczerstwa, a fotka punktu medycznego to tylko Photoshop ;)
"na szczescie to tylko pani opinia... 90% gratulowala" - jakoś czytając komentarze pod artykułem odnoszę wrażenie, że wręcz przeciwnie :D
A wycieczka osobista w kierunku "kompleksów" to tylko potwierdzenie tego o czym wszyscy mówią od lat, że Pilarski jest nieobliczalny, a do tego najpierw mówi, a potem myśli :P
[#13] wysłano 18.10.2008 10:21 z 79.187.64.1... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.4) Gecko/20070515 Firefox/2.0.0.4
Autor: bambus
kolejność startowa to przypadek???? bardzo smieszne... nawet nie znając zawodników widac , ze sa z jednego klubu, co nietrudno rozpoznac po strojach i stylu tańca....
kategoria dd solo dzieci i juniorów zdecydowanie posegregoana została klubami...
[#14] wysłano 18.10.2008 10:24 z 83.27.15.2... Opera/9.50 (Windows NT 5.1; U; pl)
Autor: Beata
Podpisuje się obiema rękoma pod artykułem pani Pauliny, pkt medyczny to nie kit!!!!! Tak było, sama widziałam! Nr startowe na wewnętrznej stronie podpisane były markerem, a każdy wie jak zachowuje się marker- ściera się i brudzi. Program ułożony był tak, że dzieci biegały z sali do szatni i ciągle sie przebierały, czegoś takiego nigdy nie widziałam! W 1/8 disco do zbiorowej rundy na parkiet wyszło 30 zawodników! Moja córka dostałam boleśnie w żuchwę, troche wyobraźni wystarczyłoby żeby uniknąć takich zagrożeń! W 1/2 na parkiecie prezentowało sie po 7-8 osób! Czgoś takiego nie da sie opisać! Panie Adamie, proszę przyjąć krytyką jak prawdziwy, dorosły FACET, każdy popełnia błędy, ale uczmy się na nich. Wyciągajmy wnioski. Sport i rywalizacja w nim, to wspaniałe, szlachetne zajęcie dla młodzieży. Dajmy im pozytywne przykłady, uczmy uczciwości i szacunku. Jeżeli my dorośli nie potrafimy przyznać sie do błędów i wyciągać z nich wniosków, to kto nauczy tego nasze dzieci? Chyba nie bociany?
Panu Adamowi Pilarskiemu życzę minimum uczciwości i zdolności samokrytyki. Artykuł nie jest chamski, nie oddaje nawet połowy zamieszania, które tam było! Panie Adamie nie wstyd uczyć się na błędach, wstyd nie przyznawać się do nich i udawać, że wszystko jest ok.
[#16] wysłano 18.10.2008 11:21 z 89.171.16.2... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.17) Gecko/20080829 Firefox/2.0.0.17
Autor: Rafał
czyli wg Pani "uprzejmej" to, że ktoś startował w kilku konkurencjach jest złe i nie należy dawać mu szansy pokazania swojej wszechstronności tanecznej? żałosne. A co do kompleksów autorki....hmmmm wg mnie OMP a już nie wspomne o AMP to są imprezy na bardzo wysokim poziomie, opierają sie na przepisach IDO i ich nie przekraczają, także ten artykuł nie jest "wyleczeniem kompleksów" tylko przestrogą przed turniejami w ten sposób organizowanymi. A to, że Paulina jako jedyna chodziła "naburmuszona" wiąże się napewno z tym, że nikt inny nie miał odwagi pokazać błędó organizatorom. Kwestii medycznej nie komentuje bo to po prostu "pełne zawodowstwo" Brawo Paula!
P.S. fajny tytuł :P
[#17] wysłano 18.10.2008 12:40 z 89.78.47.1... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092417 UGES/1.4.8.0 Firefox/3.0.3
Autor: Ela
Uważam że bardzo dobry i prawdziwy artykuł. Aż dziecko tańczy w kilku kategoriach to plus bo rozwija się we wszystkich stylach. A co do tego że w każdej konkurencji wygrać można była mp3. To dobrze licząc jedno dziecko mogło zgarnąć z 3 mp3.Troche bez sensu.
[#18] wysłano 18.10.2008 13:27 z 81.190.229.1... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092417 Firefox/3.0.3
Autor: Aniutka
HMMMM "Pani Paulina chodziła naburmuszona.." nie zauwazyłam...... Dużo się śmiała tak jak 90% bo na taka farsę tylko taka reakcja miała sens. Śmiech przez łzy....
[#19] wysłano 18.10.2008 13:33 z 77.114.58.... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506)
Autor: obserwator
jeśli były błedy to trzeba je w przyszłosci wyeliminować,ale nie można równać z błotem ludzi,którzy chcieli dobrze zoorganizować turniej.Jestem przekonany,że organizatorzy wyciągną wnioski i nastepny turniej bedzie ok
Chwała za to,że są ludzie,którzy podejmują się organizacji zawodów.Pani Paulino powinna raczej Pani pomóc,a nie w taki sposób krytykować,jeśli zależy Pani na rozwoju tańca.Z tego co wiem za strone regulaminową odpowiedzialny był p.Pilarski,który chyba nie sprostał zadaniu.Pozdrawiam
[#20] wysłano 18.10.2008 15:09 z 83.14.253.... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.2)
Autor: Uczestniczka
Zgadzam sie w pełni z pania Paulina. Szkoda że nie wymieniła wiecej oszust z tym turniejem zwiazanych, wszystko było z góry ustalone kto jakie miejsce ma. Dziewczyny z mojego zespołu dostały dyplomy w kategori w której wcale nie brały udziału. A o naszym zespole przy wreczanu nagród całkiem zapomieli. Dopiero kiedy nasza pani choreograf poszła z tą sprawą do sedziów oznajmili że nasza formacja zajeła ostatnie miejsce i na miejscu wypisali dyplom. Nasza miniformacja zajeła tagrze 4 ostatnie miejsce z czego 3 miejsce dostał zespół z Wrześni, a byli wyraźnie najgorszym zespołem w tej kategori i nie umywali sie nawet do swoich przeciwników.
Ciekawe czemu w połowie turnieju zrezygnowano z pokazywania tabliczek? No właśnie żeby nie było widać tego wielkiego oszustwa. A zaraz po zakończeniu turnieju były podawane wyniki, jestem ciekawa kiedy był czas na narade sedziów czy tam zliczanie punktow, nie mówiąc nawet o wypisywaniu dyplomów.
[#21] wysłano 18.10.2008 17:10 z 213.156.103.... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1)
Autor: fun
Kolejny turniej i kolejne problemy:) Ludzie z tego co zauważyłam to na każdym turnieju znajdą sie ci zadowoleni i ci, którzy wyjadą z kwaśną miną. Myslę,że błędy da sie naprawić, i organizatorzy napewno wyciągną wnioski ale i tak przypuszczam że nie dogodzą wszystkim. Jeżdże na różne turnieje i zawsze słyszy sie jakies nieprzychylne komentarze. ( np. przypomnijmy sobie co działo sie po Mistrzostwach Polski w Karczewie:). Ludzie dlaczego taniec stał sie dla niektórych maksymalnym wyczynem...taniec to powinna być sztuka! Pozdrawiam
do uprzejma ! :
mistrzostwa polski w kielcach seniorów były z nagrodami.. lepszymi niż jakieś głupie mp3. i były śweitnie zorganizowane. a ten turniej to jedna wielka plama ;/ i pani paulina doskonale wszytsko opisala !!
[#29] wysłano 20.10.2008 09:25 z 79.184.84.1... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727)
Autor: Tancerka <333
Zgadzam sie z pania w 100% ta impreza to byla porazka. Bywałąm na wielu tego typu imprezach i nigdy nie spotkalam sie z czymś takim. Pani wszystko dobrze ujeła w swojej wypowiedzi i bardzo bym chciała aby te recenzje przeczytali wszyscy ogranizatorzy Grand Prix. To była totalna katastrofa co tam sie dzialo. Moja kolezanka w trakcie tanca udezyla sie w kolano. Przez ten nieudany punkt medyczny teraz musi zakladac sobie opatrunki i smarowac sie roznego typu zelami itp. To byla jak pani to doskonale ujela "Maskara"
[#30] wysłano 20.10.2008 13:23 z 213.156.103.... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1)
Autor: fun
Już dajmy spokój tamtej imprezie i weźmy się wszyscy do roboty bo zbliżają się kolejne ważne Mistrzostwa we Wrocławiu ;) Więc tancerze do roboty i na treningi a nie siedzicie przy komputerze :D Pozdrawiam
[#32] wysłano 21.10.2008 17:29 z 78.8.48.2... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092417 Firefox/3.0.3
Autor: andziulka
Na każdej imprezie tego typu można znaleźć jakieś uchybienia ,ale na BOGA ludzie przecież naprawdę było bardzo fajnie .a to że Jast nie zdobył czołowych miejsc to tylko uświadcza mnie w przekonaniu że Jast wygrywa gdy ma swoich w JURY !!! I to nie jest tylko moje zdanie !!!
[#33] wysłano 21.10.2008 20:35 z 62.69.198.... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL) AppleWebKit/525.18 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1
Autor: uczestnik
moim zdaniem zawody przebiegły w bardzo miłej atmosferze, dziekujemy panu Adamowi za organizacje! (ps. jak numerek w folii moze farbowac stroje..-zenada!!)
[#36] wysłano 22.10.2008 13:54 z 82.143.147.... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092417 Firefox/3.0.3
Autor: zuz
sam z siebie numerek nie farbował lecz napis wykonany pisakiem na foli.
gdyby turniej przemijał w miłej atmosferze uczestnicy nie tanczyliby w 20 osobowych podgrupach a w punkcie medycznym nie siedziala by masazystka ludzie pomyslcie!!!
według mnie organizator nie potraktował tancerzy i ich trenerów powarznie
[#37] wysłano 23.10.2008 22:32 z 85.128.29.... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.1) Gecko/2008070208 Firefox/3.0.1
Autor: obserwatorka_
Pani Paulino ma pani racje trafiła pani w sedno sprawy tym artykułem.Takiego turnieju jeszcze nie widziałam a bywam na każdym turnieju po prostu żenada nic dodać nic ująć........
[#41] wysłano 25.10.2008 12:20 z 78.154.87.... Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.8.1.17) Gecko/20080829 Firefox/2.0.0.17
Autor: obserwator
ha ha ha to są wyniki! A wg czego Pan Pilarski czyli sędzia skrutiner bez uprawnień to liczył? Ustawiał wyniki na chybił - trafił czy jak mu było wygodnie. Te wyniki to kolejna kpina tego turnieju. Oczywiście nie chodzi o miejsca a o formę. Dlaczego Dlaczego PFT dopuściło do takich uchybień biorąc na siebie patronat?
[#44] wysłano 28.10.2008 09:13 z 77.113.131.1... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)
Autor: lek. med. Krzysztof Uszyński
Ku przestrodze organizatorów i sędziów głównych informuję, że takie zaniedbanie może być przyczynkiem do oskarżenia o narażenie zdrowia lub życia osób, które muszą mieć zapewnioną opiekę medyczną.
[#45] wysłano 20.11.2008 21:28 z 78.13.156.1... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .
Autor: Rodzic
Ja zgadzam sie z wypowiedzią Pani Pauliny i popieram takiego typu artykuły,a mianowicie moja córka chodziła do tego studia tańca PAA P.Pilarskiego i niestety był to zmarnowany czas po 2 okropne podejscie do nauki po 3 oszustwo na turniejach i nie ma co ukrywac panie Pilarski jedziłam na tego typu turnieje z tym studiem i widziałam co się tam działo poprostu szok dziwie się że wogóle kto kolwiek jeszcze uczęszcza do tego studia.Każdemu odradzam i będe odradzać aby nie zapisywali tam swoich dzieci a i jeszcze jedno nie ma nic za wszelką cene!!!
[#46] wysłano 23.01.2009 16:16 z 89.74.7.... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)
Autor: Hani
Oj, zgadzam się. "dance masakre", to mało powiedziane, Pani Paulino. Miałam jechać na ten turniej, jednak zachorowałam, widzę, że wiele mnie nie ominęło, pozdrawiam. :)
[#47] wysłano 02.04.2009 20:33 z 89.74.7.... Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)
Autor: Jadzia
Ja tam byłam, "dance masakre", to i tak nie określa tego, co się tam działo. Wróciłam z pełną ilością siniaków na całym ciele, po startowaniu w duecie w kategorii dd. I po cholerę mi jakieś mp3, skoro mojego stroju nie da się doprać po noszeniu numerku startowego? Ogółem rzecz biorąc, to pan organizator myślał tylko o sobie, a turniej był beznadziejny, nie wspominając o NIEUCZCIWYM ocenianiu przez sędziów. Pozdro.
Najnowsza oferta sprzedaży: Typ: Strój Styl: Latin Cena: 2200 zł Dodano: 2010-07-29 foto 1 kontakt
Szukam partnera
Hej ;) Mam na imię Ania, 18 lat i 165 cm wzrostu. Tańczę od ponad 3 lat. Szukam partnera z Katowic i okolicy. Pozdrawiam ;) Ania Tańczę: 10 tańców klasa brak Chorzów kontakt